Северноамериканските компании, които от десетилетия не успяват да наемат достатъчно работници на ограничения пазар на труда, миналата година са купили повече роботи от всякога. Много от тези машини са предназначени за нови фабрики за електромобили или батерии, които са в процес на строеж, предава Ройтерс.
Търсенето на роботи изглежда е намаляло в края на годината, подвигайки въпроси колко силна ще бъде 2023 г., с оглед на променящите се модели на потребление на домакинствата и нарастващите лихвени проценти, налагани от централните банкери, за да обуздаят ускоряващата се инфлация.
Компаниите, преобладаващо разположени в Съединените щати, но и такива в Канада и Мексико, са поръчали над 44 100 робота през 2022 г. Това представлява 11% увеличение спрямо предходната година и нов рекорд по данни, събрани от Асоциацията за развитие на автоматизацията – индустриална група, известна още като A3. Стойността на тези машини е достигнала общо 2,38 млрд. долара, 18% увеличение спрямо преходната година.
„Недостигът на работа ръка изглежда не намалява“, коментира президентът на A3 Джеф Бърнстейн. Много компании, които се борят да намерят служители на фона на най-ниското ниво на безработица в САЩ от 1969 г., смятат автоматизацията за бързо решение.
Бърнстейн казва, че има видимо забавяне на поръчките в края на годината, което повдига въпроса как ще се развие 2023 г. „Четвъртото тримесечие наистина беше подкрепено от силата на автомобилната индустрия“, коемнтира той. „Наблюдавахме спад в поръчките от неавтомобилните“ сектори.
По думите му намаляването на поръчките в някои сегменти вероятно се дължи на промените в потребителското поведение след пандемията. „Видяхме компании като Amazon да слагат пауза на изграждането на нови складове, което означава, че вероятно са отменили или забавили покупките на нова автоматизация“.
Проблемите с веригите на доставките също може да са изкривили резултатите от миналата година. Бърнстейн коментира, че производителите на роботи са станали свидетели как някои клиенти правят допълнителни поръчки по време на здравната криза, само за да си гарантират, че ще получат част от това, от което се нуждаят.
Повече от половината от миналогодишните поръчки са дошли от автомобилни производители и техни доставчици – група, която отдавна прокарва пътя на автоматизацията в американските заводи.
Нови фабрики за електромобили, батерии или рециклиране на батерии на стойност от 160 млрд. долара бяха обявени от началото на 2021 г., сочат данни на Atlas Public Policy – базирана в САЩ група за проучвания, която работи с автомобилни производители и групи за опазване на околната среда.
Много роботи, поръчани миналата година, ще бъдат използвани за обработка на материали – обширна категория, която включва всички видове движение и обработка на стоки във фабрики и складове.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ